Om u beter van dienst te kunnen zijn en voor het tonen van relevante advertenties, maakt MX-Deals gebruik van functionele, analytische, social media, advertentie, affiliate en tracking cookies en vergelijkbare technologie, die door MX-Deals of haar samenwerkingspartners worden geplaatst. Door gebruik te blijven maken van deze website (bijvoorbeeld door op een link op deze website te klikken), ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina
info@mx-deals.nl 085-4012915 Account

Ruilen en retourneren

Bij MX Deals kun je een artikel binnen 30 dagen na ontvangst omruilen of retourneren.

Hieronder vind je antwoord op alle vragen rondom retourneren en welke voorwaarden hierop van toepassing zijn.

 

Gemakkelijk zelf retourneren



Veelgestelde vragen

Je kunt tot 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt retour sturen.

Het product dient ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en in de originele product verpakking retour te worden gestuurd.

Je kunt de complete retourvoorwaarden vinden door hier te klikken. Zorg ervoor dat je retour aan de retourvoorwaarden voldoet.
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen. Bijvoorbeeld; je mag een crosshelm op zetten om te passen, maar ga er niet mee motor rijden. Laat eventuele labels ook met het passen zitten.

Mocht het product niet bevallen dan kun je deze retourneren. Zorg er wel voor dat het product aan de retourvoorwaarden voldoet. Dat betekent; ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en originele verpakking. Dan kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.
Helaas is het niet mogelijk om de onderstaande producten te retourneren:
  • Gepersonaliseerde producten (bv. bedrukte cross shirts, stickersets, etc.)
  • Maatwerk producten (bv. op maat gemaakte uitlaat)
  • Vooraf vermelde speciaal bestelde artikelen (bv. zeer specifieke originele onderdelen)
  • Ingewisselde/ingevulde kortingscodes of waardebonnen
  • Afgemonteerde producten (bv. complete afgemonteerde wielen inclusief banden, schijven, etc.)
  • Daarnaast zijn geleverde diensten of bijzondere services uitgesloten voor terugbetaling. Denk hierbij aan: Uurtarief (bv. arbeidskosten voor afmonteren wielen)
  • Kosten voor bijzondere verzendopties zoals UPS Express, UPS Express Saver, etc.
Neem contact met ons op als je twijfelt of jouw product terug mag.
Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 retourmogelijkheden:
  • Je product omruilen voor een ander product, tegen 50% korting op de retourkosten (Enkel: NL/BE/DE/LU/FR/DK/AT).
  • Je product retourneren en het bedrag terug ontvangen. De retourkosten zullen in mindering worden gebracht
Je kunt je keuze aangeven bij het aanmelden van je retour.
De retourkosten zijn per land verschillend. Je ontvangt 50% korting op de retourkosten als je het product omruilt (m.u.v. landen met een *). Bij omruilen nemen wij de verzendkosten voor de vervangende artikelen voor onze rekening.

Retourneren
Bij retourneren zullen we de retourkosten in mindering brengen bij de terugbetaling.

Omruilen
Bij omruilen zullen de retourkosten met het totaalbedrag worden verrekent. Indien moet worden bijbetaald ontvang je daarvoor een betaalverzoek in de retourbevestiging. Bij een terugbetaling storten we binnen maximaal 5 werkdagen het prijsverschil terug.
De onderstaande tabel laat de retourkosten zien.
RetournerenOmruilen
Nederland (NL) € 7.95 € 3.95
België (BE) € 9.95 € 4.95
Duitsland (DE) € 10.95 € 5.45
Luxemburg (LU) € 14.95 € 7.45
Frankrijk (FR) € 19.95 € 9.95
Denemarken (DK) € 19.95 € 9.95
Oostenrijk (AT) € 19.95 € 9.95
Italië (IT)* € 24.95 € 24.95*
Zweden (SE)* € 25.95 € 25.95*
Finland (FI)* € 26.95 € 26.95*
Ierland (IE)* € 26.95 € 26.95*
Spanje (ES)* € 27.95 € 27.95*
Tjechië (CZ)* € 24.95 € 24.95*
Polen (PL)* € 24.95 € 24.95*
Portugal (PT)* € 36.95 € 36.95*
Estland (EE)* € 39.95 € 39.95*
Bulgarije (BG)* € 39.95 € 39.95*
Kroatië (HR)* € 39.95 € 39.95*
Hongarije (HU)* € 24.95 € 24.95*
Litouwen (LT)* € 39.95 € 39.95*
Letland (LV)* € 39.95 € 39.95*
Roemenië (RO)* € 39.95 € 39.95*
Slovenië (SI)* € 39.95 € 39.95*
Slowakije (SK)* € 24.95 € 24.95*
Griekenland (GR)* € 49.95 € 49.95*

* Bij deze landen hebben wij helaas niet de mogelijkheid de 50% korting actie toe te passen op de omruilkosten.

Er zullen geen retourkosten worden berekent voor producten die beschadigd of defect geleverd zijn. Dit gebeurt altijd in overeenstemming met de klantenservice.
Dat kun je doen door hier te klikken.
Je ontvangt de retourbevestiging binnen één werkdag.
De duur van jouw retourproces is afhankelijk van het type retour:

Retour
Afhankelijk van hoe snel de transporteur de retour bij ons aflevert zullen wij de retour binnen twee werkdagen verwerken. Het bedrag zal vervolgens binnen 5 werkdagen teruggestort worden.

Omruilen
Afhankelijk van hoe snel de transporteur de retour bij ons aflevert zullen wij de retour binnen twee werkdagen verwerken. Indien eventuele betalingen voltooid zijn en alle vervangende artikelen voorradig zijn zullen wij deze direct versturen. Dit zullen wij uiteraard zo snel mogelijk verwerken zodat je zo snel mogelijk je vervangende order in huis hebt.
Zo verstuur je jouw retour naar MX Deals.

  1. Meld je retour aan. Vermeld hierin duidelijk of je het pakket wenst om te ruilen of te retourneren.

  2. Zorg ervoor dat ieder te retourneren product ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en netjes ingepakt is. Daarnaast dient het product in originele productverpakking te zitten. Zorg ervoor dat alles aan de retourvoorwaarden voldoet.

  3. Pak je retour netjes en stevig in. Het maakt niet uit welke verpakking je gebruikt, maar gebruik hiervoor NIET de originele productverpakking.

  4. Print het te ontvangen retourlabel uit en plak deze netjes op het pakket. Zorg ervoor dat het oude verzendlabel niet langer zichtbaar is. Het verzendlabel ontvang je binnen 30 minuten nadat je de retourbevestiging van ons hebt ontvangen. De retourbevestiging ontvang je binnen 1 werkdag. Let op: het retourlabel is enkel bruikbaar binnen de vastgestelde retourtermijn.

  5. Geef je pakketje af bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Op het verzendlabel staat de Track & Trace code om je pakket te volgen.
  • Goedkoper product: na ontvangst van je retour storten we binnen maximaal 5 werkdagen het prijsverschil terug en sturen we de vervangende order z.s.m. op. De terugbetaling doen we middels de betaalmethode waarmee je oorspronkelijk hebt betaald.
  • Duurder product: je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het prijsverschil. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij de vervangende order z.s.m. naar je op.
Je kunt jouw retourorder afleveren bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Voordat je van ons het retourlabel ontvangt vermelden wij met welke transporteur het pakket retour gestuurd kan worden. Onderstaand vind je de pakketpunten van de transporteurs waar wij mee werken:
  • DPD
  • UPS
  • DHL
  • PostNL

Welke transporteur en de daarbij behorende pakketpunten kun je terugvinden in de ‘retourlabel’ mail welke je van ons ontvangt.
Gebruik alsjeblieft het door ons aangeleverde retourlabel zodat het pakket traceerbaar en verzekerd is. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door verloren of beschadigde pakketten die op andere manieren verzonden zijn.
Helaas is er geen mogelijkheid om een retour bij je thuis op te halen. Je dient de retour dus zelf te retourneren middels de instructies die wij aanleveren.
Helaas is het niet mogelijk om een product op ons adres fysiek te komen afleveren. Dit dient altijd door middel van verzending gedaan te worden.
Nadat jouw retourzending is afgeleverd bij een pakketpunt ontvang je een e-mail met daarin de track & trace. Je ontvangt tevens een e-mail wanneer je retourzending door ons is ontvangen.
Na ontvangst van je retour storten we binnen maximaal 5 werkdagen het bedrag terug. Dit doen we middels de betaalmethode waarmee je oorspronkelijk hebt betaald.
Helaas is het niet mogelijk om gepersonaliseerde producten te retourneren.
Dat lossen we uiteraard voor je op! De klantenservice dient altijd het beschadigde of defecte product te beoordelen.

Mocht het product beschadigd of defect geleverd zijn en heb je de retour binnen het retourtermijn aangegeven, zullen wij je kosteloos voorzien van een vervangend product. Het product dient verder aan alle gestelde retourvoorwaarden te voldoen. Dat betekent in ieder geval ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en netjes ingepakt.
Ja, zolang je aan alle retourvoorwaarden voldoet zul je het volledige aankoopbedrag van de artikelen terugkrijgen. Mocht jouw retour niet aan de retourvoorwaarden voldoen kan er een waardevermindering worden toegepast. Deze werkt als volgt:


Wat jammer dat je jouw bestelling wilt annuleren. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op om er zeker van te zijn dat het pakketje ons magazijn nog niet heeft verlaten.
Dat is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak! Wij willen je vragen om contact met ons op te nemen zodat wij het netjes voor je op kunnen lossen.
Dat is vervelend! Neem contact met ons op om het retourlabel als nog te ontvangen.
Uiteraard! Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren of omruilen. Dit kun je aangeven tijdens het aanmelden van je retour.
Dat is mogelijk! Wij willen je vragen dit aan de klantenservice te laten weten zodat zij je retour kunnen annuleren. Mocht het retourtermijn verstreken zijn dan komt jouw retour automatisch te vervallen.
Er zijn geen producten in deze categorie.
Houd ons in de gaten