Klantenservice
Ruilen en Retourneren bij MX Deals
Wil je meer te weten komen over het Ruilen en Retourneren bij MX-Deals. Ruilen, Retourneren, Tergbetaling en Retourkosten.
Retour aanmeldenWat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt tot 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt retour sturen.
 
 Het product dient ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en in de originele product verpakking retour te worden gestuurd.
 Zorg ervoor dat je retour aan de retourvoorwaarden voldoet, deze worden nader uitgelegd op deze pagina.
Mag ik een product thuis uitproberen?
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen. Bijvoorbeeld; je mag een crosshelm op zetten om te passen, maar ga er niet mee motor rijden. Laat eventuele labels ook met het passen zitten.
 
 Mocht het product niet bevallen dan kun je deze retourneren. Zorg er wel voor dat het product aan de retourvoorwaarden voldoet. Dat betekent; ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en originele verpakking. Dan kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
Helaas is het niet mogelijk om de onderstaande producten te retourneren:
- Gepersonaliseerde producten (bv. bedrukte cross shirts, stickersets, etc.)
 - Maatwerk producten (bv. op maat gemaakte uitlaat)
 - Vooraf vermelde speciaal bestelde artikelen (bv. zeer specifieke originele onderdelen)
 - Ingewisselde/ingevulde kortingscodes of waardebonnen
 - Afgemonteerde producten (bv. complete afgemonteerde wielen inclusief banden, schijven, etc.)
 - Daarnaast zijn geleverde diensten of bijzondere services uitgesloten voor terugbetaling. Denk hierbij aan: Uurtarief (bv. arbeidskosten voor afmonteren wielen)
 - Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Express etc.
 
Neem contact met ons op als je twijfelt of jouw product terug mag.
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 retourmogelijkheden:
 
- Je product omruilen voor een ander product, tegen 50% korting op de retourkosten (Enkel: NL/BE/DE/LU/FR/DK/AT).
 - Je product retourneren en het bedrag terug ontvangen. De retourkosten zullen in mindering worden gebracht
 
Je kunt je keuze aangeven bij het aanmelden van je retour.
Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten zijn per land verschillend. Je ontvangt 50% korting op de retourkosten als je het product omruilt (m.u.v. landen met een *). Bij omruilen nemen wij de verzendkosten voor de vervangende artikelen voor onze rekening.
Retourneren
 Bij retourneren zullen we de retourkosten in mindering brengen bij de terugbetaling.
 
 Omruilen
 Bij omruilen zullen de retourkosten met het totaalbedrag worden verrekend. Indien moet worden bijbetaald ontvang je daarvoor een betaalverzoek in de retourbevestiging. Bij een terugbetaling storten we binnen maximaal 5 werkdagen het prijsverschil terug.
Hoe meld ik online mijn retour aan?
Dat kun je doen door hier te klikken.
Wanneer kan ik de retourbevestiging verwachten?
Je ontvangt de retourbevestiging binnen één werkdag.
Hoelang duurt het retourproces?
De duur van jouw retourproces is afhankelijk van het type retour:
 
 Retour
 Afhankelijk van hoe snel de transporteur de retour bij ons aflevert zullen wij de retour binnen twee werkdagen verwerken. Het bedrag zal vervolgens binnen 5 werkdagen teruggestort worden.
 
 Omruilen
 Afhankelijk van hoe snel de transporteur de retour bij ons aflevert zullen wij de retour binnen twee werkdagen verwerken. Indien eventuele betalingen voltooid zijn en alle vervangende artikelen voorradig zijn zullen wij deze direct versturen. Dit zullen wij uiteraard zo snel mogelijk verwerken zodat je zo snel mogelijk je vervangende order in huis hebt.
Hoe stuur ik een product retour?
Zo verstuur je jouw retour naar MX Deals.
 
- Meld je retour aan. Vermeld hierin duidelijk of je het pakket wenst om te ruilen of te retourneren.
 - Zorg ervoor dat ieder te retourneren product ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en netjes ingepakt is. Daarnaast dient het product in originele productverpakking te zitten. Zorg ervoor dat alles aan de retourvoorwaarden voldoet.
 - Pak je retour netjes en stevig in. Het maakt niet uit welke verpakking je gebruikt, maar gebruik hiervoor NIETde originele productverpakking.
 - Print het te ontvangen retourlabel uit en plak deze netjes op het pakket. Zorg ervoor dat het oude verzendlabel niet langer zichtbaar is. Het verzendlabel ontvang je binnen 30 minuten nadat je de retourbevestiging van ons hebt ontvangen. De retourbevestiging ontvang je binnen 1 werkdag. Let op: het retourlabel is enkel bruikbaar binnen de vastgestelde retourtermijn.
 - Geef je pakketje af bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Op het verzendlabel staat de Track & Trace code om je pakket te volgen.
 
Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?
- Goedkoper product: na ontvangst van je retour storten we binnen maximaal 5 werkdagen het prijsverschil terug en sturen we de vervangende order z.s.m. op. De terugbetaling doen we middels de betaalmethode waarmee je oorspronkelijk hebt betaald.
 - Duurder product: je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het prijsverschil. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij de vervangende order z.s.m. naar je op.
 
Waar kan ik mijn retourorder afleveren?
Je kunt jouw retourorder afleveren bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Voordat je van ons het retourlabel ontvangt vermelden wij met welke transporteur het pakket retour gestuurd kan worden. Onderstaand vind je de pakketpunten van de transporteurs waar wij mee werken:
 
- DPD
 - UPS
 - DHL
 - PostNL
 
 Welke transporteur en de daarbij behorende pakketpunten kun je terugvinden in de ‘retourlabel’ mail welke je van ons ontvangt.
Mag ik mijn retourorder ook met mijn eigen label opsturen?
Gebruik alsjeblieft het door ons aangeleverde retourlabel zodat het pakket traceerbaar en verzekerd is. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door verloren of beschadigde pakketten die op andere manieren verzonden zijn.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Helaas is er geen mogelijkheid om een retour bij je thuis op te halen. Je dient de retour dus zelf te retourneren middels de instructies die wij aanleveren.
Kan ik mijn product in de winkel retourneren?
Helaas is het niet mogelijk om een product op ons adres fysiek te komen afleveren. Dit dient altijd door middel van verzending gedaan te worden.
Hoe volg ik mijn retourzending?
Nadat jouw retourzending is afgeleverd bij een pakketpunt ontvang je een e-mail met daarin de track & trace. Je ontvangt tevens een e-mail wanneer je retourzending door ons is ontvangen.
Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?
Na ontvangst van je retour storten we binnen maximaal 5 werkdagen het bedrag terug. Dit doen we middels de betaalmethode waarmee je oorspronkelijk hebt betaald.
Mag ik een gepersonaliseerd product retourneren?
Helaas is het niet mogelijk om gepersonaliseerde producten te retourneren.
Wat als mijn product beschadigd of defect is geleverd?
Dat lossen we uiteraard voor je op! De klantenservice dient altijd het beschadigde of defecte product te beoordelen.
 
 Mocht het product beschadigd of defect geleverd zijn en heb je de retour binnen het retourtermijn aangegeven, zullen wij je kosteloos voorzien van een vervangend product. Het product dient verder aan alle gestelde retourvoorwaarden te voldoen. Dat betekent in ieder geval ongebruikt, inclusief gemonteerde labels en netjes ingepakt.
Krijg ik mijn volledige aankoopbedrag terug?
Ja, zolang je aan alle retourvoorwaarden voldoet zul je het volledige aankoopbedrag van de artikelen terugkrijgen. Mocht jouw retour niet aan de retourvoorwaarden voldoen kan er een waardevermindering worden toegepast.
Dit werkt als volgt:
 
 
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wat jammer dat je jouw bestelling wilt annuleren. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op om er zeker van te zijn dat het pakketje ons magazijn nog niet heeft verlaten.
Wat moet ik doen als ik een ander product heb ontvangen dan besteld?
Dat is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak! Wij willen je vragen om contact met ons op te nemen zodat wij het netjes voor je op kunnen lossen.
Wat moet ik doen als ik geen retourlabel heb ontvangen?
Dat is vervelend! Neem contact met ons op om het retourlabel als nog te ontvangen.
Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen of omruilen?
Uiteraard! Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren of omruilen. Dit kun je aangeven tijdens het aanmelden van je retour.
Kan ik mijn retour annuleren?
Dat is mogelijk! Wij willen je vragen dit aan de klantenservice te laten weten zodat zij je retour kunnen annuleren. Mocht het retourtermijn verstreken zijn dan komt jouw retour automatisch te vervallen.
Retourkosten Overzicht
| 
 
  | 
 Retourneren  | 
 Omruilen  | 
| 
 Nederland (NL)  | 
 € 7.95  | 
 € 3.95  | 
| 
 België (BE)  | 
 € 9.95  | 
 € 4.95  | 
| 
 Duitsland (DE)  | 
 € 10.95  | 
 € 5.45  | 
| 
 Luxemburg (LU)  | 
 € 14.95  | 
 € 7.45  | 
| 
 Frankrijk (FR)  | 
 € 19.95  | 
 € 9.95  | 
| 
 Denemarken (DK)  | 
 € 19.95  | 
 € 9.95  | 
| 
 Oostenrijk (AT)  | 
 € 19.95  | 
 € 9.95  | 
| 
 Italië (IT)*  | 
 € 24.95  | 
 € 24.95*  | 
| 
 Zweden (SE)*  | 
 € 25.95  | 
 € 25.95*  | 
| 
 Finland (FI)*  | 
 € 26.95  | 
 € 26.95*  | 
| 
 Ierland (IE)*  | 
 € 26.95  | 
 € 26.95*  | 
| 
 Spanje (ES)*  | 
 € 27.95  | 
 € 27.95*  | 
| 
 Tjechië (CZ)*  | 
 € 24.95  | 
 € 24.95*  | 
| 
 Polen (PL)*  | 
 € 24.95  | 
 € 24.95*  | 
| 
 Portugal (PT)*  | 
 € 36.95  | 
 € 36.95*  | 
| 
 Estland (EE)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Bulgarije (BG)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Kroatië (HR)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Hongarije (HU)*  | 
 € 24.95  | 
 € 24.95*  | 
| 
 Litouwen (LT)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Letland (LV)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Roemenië (RO)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Slovenië (SI)*  | 
 € 39.95  | 
 € 39.95*  | 
| 
 Slowakije (SK)*  | 
 € 24.95  | 
 € 24.95*  | 
| 
 Griekenland (GR)*  | 
 € 49.95  | 
 € 49.95*  |